More than 70 people suspected to have been hanged in Mashad

RAHANA

According to reports from Iran in the past days, more than 70 people have been hanged, despite that fact that most of them had previously received light penalties for drug abuses and other peti crimes they were subjected to a sudden order of hanging.
It is assumed that as the result of internal feuds of the regime , and after close ties between a high ranking officer of the security forces in Mashad and a drug trafficking mob was discovered many were arrested amongst them juveniles.
Mohsen Ghabel, former political prisoner who has been released on bail from the Iranian dungeons revealed in his testimony in the staged Courts that "in Vakil Abad prison , during his capture, more than 50 prisoners were transferred to 1/6 section after which they were hanged. He had revealed that once when 30 prisoners were hanged, the Intelligence agency had asked newspapers to put the number as 5 in the reports




خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا
طی چند روز گذشته بیش از هفتاد نفر از زندانیان زندان مشهد به صورت ناگهانی اعدام شده اند

.

بعضی از این افراد که گویا در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده بودند، حکم‌های قضایی خود را پیش تر از این دریافت کرده بودند که بر طبق آنها مجازات اعدام شامل حال آنها نمی شده است و حتی به پرداخت جریمه های نقدی نیز کفایت شده است. اما به صورت ناگهانی دستور قضایی مبنی بر اعدام این افراد صادر شده است.

به گزارش رهانا، هنوز دلیل صدور این از سوی مرجع قضایی مشخص نیست. اما گمانه زنی ها حاکی از آن است نهادهای اطلاعات و امنیتی صورت گرفته است.

پیش از نیز در پرونده ای مشابه در همین شهر، در اوایل روی کار آمدن دولت نهم هنگامی که رابطۀ یکی از مامورین رده بالای انتظامی-امنیتی با گروههای مواد مخدر روشن می شود، ناگهان بیش از شصت نفر از افراد مربوط به آن پرونده (که اغلب از اهالی تربت جام و تایباد بوده اند) اعدام می شوند که در بین آنها چند نفر از بستگان مامورین نیروی انتظامی نیز وجود داشته اند.گفتنی است طبق اطلاعات بدست آمده، در بین افراد اعدام شدۀ اخیر، نام افراد زیر هجده سال نیز مشاهده شده است.

احمد قابل، فعال سیاسی که در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۸۸ بازداشت شده بود و پس از تحمل نزدیک به ۱۷۰ روز زندان در بیست خرداد ماه ۸۹ با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی از زندان مشهد آزاد شد، در دفاعیات خود در دادگاه اظهار داشته بود که: در مدت بازداشتم در زندان وکیل آباد و در بند ۶/۱ که سه ماه بطول انجامید، بر اساس آمار قطعی که از مسئولان زندان و خدمه ی بند می شنیدم، بیش از ۵۰ نفر به بند ۶/۱ منتقل شده و سپس اعدام شدند ولی تنها در یک نوبت که ۳۱ نفر اعدام شده بودند، اداره ی اطلاعات و اخبار دادگستری خراسان به روزنامه ی خراسان اطلاع داده بود که تعداد ۵ نفر قاچاقچی بین المللی اعدام شده اند.

دولت جمهوری اسلامی بدون توجه به اعتراض‌های بین‌المللی در خصوص اجرای حکم اعدام در ایران، به اعدام شهروندان می‌پردازد، به گونه‌ای که آمار اعدام در زندان‌های شهرهای مختلف ایران در رده‌ی بالایی قرار دارد

0 comments:

Post a Comment

top