IRAN Weekly HR report (15 October 2011) : (Violence against women)

Violence against women

Iran punishes sister killer with 4 years of prison!!

A man who threw his sister off a cliff for becoming suspicious of her was sentenced to four years of prison.
[In court] Ayouz detailed the incident in his defense and said, “I had become suspicious of my sister from some time ago. Her behavior was shameful and I could not tolerate this condition. Samira was not willing to change her ways and therefore I reached the conclusion that I had no other solution but to kill her”.
“On the day of the incident I got my sister to board my car with an excuse and took her outside of town. When we neared a cliff, I stopped and Samira who had realized I intend to harm her tried to resist me by yelling and screaming but I forced her out of the car and threw her off the cliff”.
“I went down the cliff to make sure she was dead. I then burned the body with gas to make sure it was unidentifiable, of course my other brother helped me”, he added.
The judges sentenced Ayouz to four years of prison for intentional murder and sentenced the other suspect [his brother] to 21 months of prison. The case was referred to the Supreme Court and was upheld. (Khabar Online state-run website, Sharq state-run daily – Oct. 15, 2011)

خشونت عليه زنان

4 سال زندان براي مردي که خواهرش را کشت

http://www.khabaronline.ir/detail/178287

شرق: مردي که به‌خاطر سوءظن به خواهرش او را به دره پرت کرده و به قتل رسانده است به تحمل چهار سال زندان محکوم شد...(در دادگاه) عيوض، متهم رديف اول با تشريح واقعه به دفاع از خودش پرداخت و گفت: «من مدتي بود که به خواهرم شک داشتم. رفتارهاي او باعث آبروريزي شده بود و نمي‌توانستم اين شرايط را تحمل کنم. سميرا هم حاضر نبود در رفتارش تغييري بدهد به همين دليل بالاخره به اين نتيجه رسيدم که چاره‌اي جز کشتن او ندارم.»

متهم ادامه داد: «روز حادثه‌ به بهانه‌اي خواهرم را سوار خودروام کردم و او را به خارج از شهر بردم. وقتي نزديک يک پرتگاه رسيديم، توقف کردم. سميرا که فهميده بود، قصد دارم بلايي سرش بياورم سعي کرد با داد و فرياد در برابرم مقاومت کند ولي من به زور او را از ماشين پياده کردم و لب دره بردم و از آنجا او را به پايين پرت کردم.»

اين جوان در ادامه گفت: «بعد از سقوط سميرا خودم هم ته دره رفتم تا مطمئن شوم فوت کرده است. سپس براي اينکه جسد شناسايي نشود با بنزين آن را به آتش کشيدم، البته برادر ديگرم هم در اين کار به من کمک کرد.»..

بنا بر اين گزارش در پايان اين جلسه هيات قضات وارد شور شدند و عيوض را به اتهام قتل عمد به تحمل چهار سال حبس محکوم کردند. قضات همچنين براي متهم رديف دوم مجازات 21 ماه حبس در نظر گرفتند. سپس اين پرونده به ديوان‌عالي کشور رفت و راي صادره مورد تاييد قرار گرفت. (خبر آنلاين, روزنامه شرق – 23/7/90)

0 comments:

Post a Comment

top